Zapraszamy mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa do skorzystania ze wsparcia w zakresie utrzymania miejsc pracy zagrożonych likwidacją w wyniku kryzysu zdrowia publicznego oraz utrzymanie konkurencyjności przedsiębiorstw dotkniętych kryzysem.
Maksymalna wartość dofinansowania dla przedsiębiorstwa: 800 000,00 zł.
Poziom dofinansowania: 85%.
Przedsiębiorcy mogą otrzymać wsparcie na:
- inwestycje w rzeczowe aktywa trwałe i wartości niematerialne i prawne,
- koszty bieżące, tylko w sytuacji gdy stanowią one koszty towarzyszące kosztom inwestycji w rzeczowe aktywa trwałe i wartości niematerialne i prawne (w ramach konkursu wsparcie kosztów bieżących przeznaczone jest wyłącznie dla przedsiębiorstw dotkniętych rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 i przyczyni się do utrzymania miejsc pracy zagrożonych likwidacją).
Instytucją Organizującą Konkurs jest Śląskie Centrum Przedsiębiorczości w Chorzowie.
Wsparcie skierowane jest do:
- Przedsiębiorstw usługowych jak i produkcyjnych,
- Mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem firm z sektorów, które w ostatnim czasie najbardziej ucierpiały w wyniku utraty klientów tj.:
- turystyka,
- gastronomia,
- hotelarstwo,
- przemysł czasu wolnego,
- handel detaliczny,
- usługi (fryzjerskie, kosmetyczne, rehabilitacyjne),
- produkcja przemysłowa dostarczająca towary do w/w branż.
Przedsiębiorca musi udowodnić spadek obrotów spowodowanych wystąpieniem COVID-19 o co najmniej 50% w stosunku do obrotów generowanych w okresie 6 miesięcy poprzedzających spadek obrotów.
Katalog kosztów kwalifikujących się do objęcia wsparciem został określony w załączniku nr 1 do Wzoru umowy o dofinansowanie (str.27-41) stanowiącego załącznik nr 3 do Regulaminu konkursu.
Przykładowe koszty kwalifikowane:
1. Koszty inwestycji :
- koszty zakupu nowych i używanych środków trwałych,
- koszty zakupu nowych lub używanych wartości niematerialnych i prawnych,
- koszty ulepszenia / modernizacji środków trwałych,
- koszty nabycia nowych i używanych środków transportu,
- koszty ulepszenia/modernizacji środków transportu,
- koszt nabycia materiałów i robót budowlanych,
- koszty nabycia nieruchomości zabudowanych.
2. Koszty promocji projektu.
3. Koszty bieżące np. koszty usług doradczych świadczonych przez doradców zewnętrznych, koszty wynagrodzeń.
Termin naboru wniosków: od dnia 28 kwietnia 2020 r. (od godz. 8:00) do dnia 23 czerwca 2020 r. (do godz. 12:00:00).
Terminy naborów poszczególnych rund kształtują się następująco:
RUNDA I: 28 kwiecień 2020 r. – 12 maj 2020 r. (do godziny 11:59:59).
RUNDA II: 12 maj 2020 r. (od godziny 12:00) – 26 maja 2020 r. (do godziny 11:59:59).
RUNDA III: 26 maj 2020 r. (od godziny 12:00) – 9 czerwiec 2020 r. (do godziny 11:59:59).
RUNDA IV: 9 czerwiec 2020 r. (od godziny 12:00) – 23 czerwiec 2020 r. (do godziny 11:59:59).
Wszystkich zainteresowanych złożeniem wniosku przedsiębiorców zapraszamy do kontaktu:
- elektronicznie: bp@rarinwestor.pl,
- telefonicznie 32 248 77 86 lub 501 307 198 (od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-14:00).