Przedsiębiorcza Transformacja
Rudzka Agencja Rozwoju inwestor Sp. Z o.o. zaprasza do udziału w projekcie „Przedsiębiorcza Transformacja” współfinansowanym przez Unię Europejską ze środków Funduszu na rzecz Sprawiedliwej Transformacji w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Śląskiego 2021 – 2027.
O projekcie
Okres realizacji projektu – od 01.10.2024 do 31.12.2026
Całkowita wartość projektu wynosi 5 017 059.00 zł
Dofinansowanie projektu z Unii Europejskiej wynosi 4 766 206.05 zł
Głównym celem projektu jest rozwój przedsiębiorczości i aktywizacja zawodowa 38 osób (w tym 19 kobiet i 19 mężczyzn ) pracujących lub zamieszkujących (w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego) na obszarze 7 podregionów górniczych województwa śląskiego: katowickiego, sosnowieckiego, tyskiego, bytomskiego, gliwickiego, rybnickiego oraz bielskiego, które posiadają status osoby zagrożonej zwolnieniem, przewidzianej do zwolnienia lub zwolnionej w okresie po 28 maja 2021 r z przyczyn niedotyczących pracownika.
Priorytetowo wsparciem objęci zostaną pracownicy, których obecne lub ostatnie zatrudnienie było w branży górniczej lub około górniczej.
Efektem projektu będzie otwarcie 38 nowych przedsiębiorstw.
Co oferujemy:
Indywidualne wsparcie dla uczestnika projektu, obejmujące doradztwo oraz szkolenia związane z podjęciem i prowadzeniem działalności gospodarczej (wsparcie przed założeniem działalności gospodarczej), bezzwrotne dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej dla uczestników projektu (wsparcie po zarejestrowaniu działalności gospodarczej).
Bezzwrotne dotacje na rozpoczęcie działalności gospodarczej dla uczestników projektu (wsparcie po zarejestrowaniu działalności gospodarczej).
Maksymalny limit wsparcia dotacyjnego dla jednego uczestnika projektu: 100 000,00 PLN netto.
II NABÓR
Dokumenty rekrutacyjne należy przygotować zgodnie z zapisami Regulaminu rekrutacji i udostępnioną dokumentacją rekrutacyjną.
Dokumenty rekrutacyjne należy składać w terminie naboru w jednej z poniższych form:
- OSOBIŚCIE/ POCZTĄ/FIRMĄ KURIERSKĄ:w Biurze Projektu:
Rudzka Agencja Rozwoju „Inwestor” Sp. z o.o.
ul. Wolności 6
41-700 Ruda Śląska
Poniedziałek – piątek, godz. 8:00 – 16:00 - ELEKTRONICZNIE:
– w formie przesyłki opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym, weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
– w formie skanów dokumentów e-mailem (dokumenty takie muszą być w spakowanym pliku i zabezpieczone hasłem, które będzie przesłane w oddzielnej korespondencji e-mail) na adres: bp@rarinwestor.pl
Dokumenty, które wpłyną przed i po wyznaczonym terminie naboru nie będą rozpatrywane.
W razie pytań prosimy o kontakt: 32 248 77 86 wew. 33 lub napisz e-mail: ajaworowska@rarinwestor.pl
DOKUMENTY REKRUTACYJNE DO POBRANIA:
- Regulamin rekrutacji 10.20 – obowiązuje od 08.07.2025
- Zał. nr 1 – formularz rekrutacyjny
- Zał. nr 1 do zał. nr 9 – wzór zakresu oświadczenia
- Zał. nr 2 – zaśw. o zwolnieniach pracowników
- Zał. nr 3 – zaśw. o nieprzedłużeniu umowy
- Zał. nr 4 – zaśw. o przyczynach rozwiązania umowy
- Zał. nr 5 – zaśw. branża górnicza_okołogórnicza
- Zał. nr 6 – karta oceny formalnej
- Zał. nr 7 – karta oceny merytorycznej
- Zał. nr 8 – karta oceny predyspozycji
- Zal.-nr-9-wzor-umowy-uczestnictwa
- Zał. nr 10 – opis sektorów wykluczonych
- wzor-US-7
Szczegół informacje nt. wsparcie znajdujące się w Regulaminie wsparcia szkoleniowego i doradztwa biznesowego oraz przyznawania środków finansowych na rozpoczęcie działalności gospodarczej.
DOKUMENTY DOT. WSPARCIA SZKOLENIOWO-DORADCZEGO ORAZ FINANSOWEGO DO POBRANIA:
- Regulamin wsparcia 10.20 – obowiązuje od 08.07.2025
- Zał. nr 1 – biznesplan
- Zał. nr 2 – karta oceny biznesplanu
- Zał. nr 3 – Oświadczenie o otrzymanej pomocy
- Zał. nr 4 – formularz informacji de minimis – aktualizacja z dnia 09.09.2025
- Zał. nr 5 – zbiór ośw..
- Zał. nr 6 – wzór minimalny Umowy
- Zał. nr 7- Szczegółowe zestawienie wydatków przewidzianych do zakupu
DOKUMENTY DO POBRANIA DO PODPISANIA UMOWY O UDZIELENIE WSPARCIA FINANSOWEGO:
- Oświadczenie o numerze rachunku bankowego
- Oświadczenie o pomocy de minimis
- Oświadczenie o formie zabezpieczenia
- Oświadczenie o niepozostawaniu/pozostawaniu w związku małżeńskim/ ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej
- Oświadczenie o wyrażeniu zgody współmałżonka
- Upoważnienie BIG
- Oświadczenie majątkowe
DOKUMENTY DO POBRANIA W CELU USTANOWIENIA ZABEZPIECZENIA:
- Instrukcja ustanawiania zabezpieczeń
- Oświadczenie majątkowe poręczyciela
- Oświadczenie majątkowe uczestnika projektu
- Oświadczenie o formie zabezpieczenia
- Oświadczenie o niepozostawaniu/pozostawaniu w związku małżeńskim/ ustanowionej małżeńskiej rozdzielności majątkowej
- Oświadczenie o wniesieniu zabezpieczenia w postaci aktu notarialnego
- Oświadczenie poręczyciela – spełnienie warunków
- Oświadczenie poręczyciela emeryta – rencisty
- Oświadczenie poręczyciela prowadzącego działalność gospodarczą
- Oświadczenie współmałżonka poręczyciela
- Oświadczenie współmałżonka uczestnika
- Umowa poręczenia
- Weksel własny
- Weksel z poręczeniem wekslowym
- Zaświadczenie poręczyciela o zatrudnieniu i zarobkach
DOKUMENTY DO ROZLICZENIA WSPARCIA FINANSOWEGO:
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
NABÓR BIZNESPLANÓW
Zapraszamy do składania biznesplanów Uczestników i Uczestniczki projektu „Przedsiębiorcza transformacja”
Termin składania biznesplanów
01.09.2025 r. – 08.09.2025 r. (grupa I)
15.09.2025 – 22.09.2025r r. (grupa II)
29.09.2025 r. – 06.10.2025 r. (grupa III)
Wymagane dokumenty
Każdy Uczestnik/czka projektu zobowiązany/a jest do złożenia biznesplanu na okres 2 lat działalności przedsiębiorstwa wraz z załącznikami, zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do Regulaminu wsparcia szkoleniowego i doradztwa biznesowego oraz przyznawania środków finansowych na rozpoczęcie działalności gospodarczej.
Dokumenty powinny być wypełnione czytelnie w języku polskim (wskazane wypełnienie komputerowe lub drukowanymi literami). Biznesplan należy:
– czytelnie własnoręcznie podpisać, w wyznaczonych miejscach,
– trwale spiąć w sposób uniemożliwiający przypadkową dekompletację.
Warunki ubiegania się o wsparcie
Szczegółowe zasady dotyczące naboru biznesplanów znajdują się w Regulaminie wsparcia szkoleniowego i doradztwa biznesowego oraz przyznawania środków finansowych na rozpoczęcie działalności gospodarczej
Formy składania dokumentów
OSOBIŚCIE LUB POCZTĄ:
Dokumenty można dostarczyć :
do Biura Projektu w godzinach: 8:00 -16:00
Adres do korespondencji:
Rudzka Agencja Rozwoju „Inwestor” Sp. z o. o.
ul. Wolności 6
41-700 Ruda Śląska
ELEKTRONICZNIE:
– w formie przesyłki opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym, który może zostać zweryfikowany przy użyciu ważnego kwalifikowanego certyfikatu na adres: pt@rarinwestor.pl
lub
– w formie zeskanowanych dokumentów przesłanych drogą mailową (wszystkie dokumenty powinny być zapisane w jednym spakowanym pliku i zabezpieczone hasłem, przesłanym w osobnej wiadomości) na adres: pt@rarinwestor.pl
Uwaga !!!!
W przypadku przesłania dokumentów elektronicznie (w formie skanów), oryginały należy przekazać do Biura Projektu w wersji papierowej w terminie 3 dni roboczych od daty wysyłki skanów. Dokumenty doręczone wcześniej lub po terminie nie zostaną uwzględnione.
#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie
WYNIKI OCENY BIZNESPLANÓW
Lista rankingowa dot. projektu „Przedsiębiorcza transformacja”:
Wyniki ocen w ramach I. naboru biznesplanów przeprowadzonego w dniach
01.09.2025 r. – 08.09.2025 r. (grupa I)
Lista zakwalifikowanych osób do wsparcia finansowanego na rozpoczęcie działalności.
| Lp. | NR IDENTYFIKACYJNY BIZNESPLANU | ŚREDNIA LICZBA PUNKTÓW |
| 1 | 01/2025/PT/BP | 93 |
| 2 | 05/2025/PT/BP | 91,5 |
| 3 | 07/2025/PT/BP | 89,5 |
| 4 | 09/2025/PT/BP | 84,5 |
| 5 | 03/2025/PT/BP | 83 |
| 6 | 02/2025/PT/BP | 80 |
| 7 | 04/2025/PT/BP | 76 |
| 8 | 10/2025/PT/BP | 73 |
| 9 | 08/2025/PT/BP | 70 |
Lista osób, których biznesplany zostały ocenione negatywnie.
| Lp. | NR IDENTYFIKACYJNY BIZNESPLANU | ŚREDNIA LICZBA PUNKTÓW |
| 1 | 06/2025/PT/BP | 68,75 |
Wyniki ocen w ramach II. naboru biznesplanów przeprowadzonego w dniach
15.09.2025 – 22.09.2025 r. (grupa II)
Lista zakwalifikowanych osób do wsparcia finansowanego na rozpoczęcie działalności.
Lp. | NR IDENTYFIKACYJNY BIZNESPLANU | ŚREDNIA LICZBA PUNKTÓW |
1 | 15/2025/PT/BP | 92,5 |
2 | 13/2025/PT/BP | 89,5 |
3 | 14/2025/PT/BP | 85 |
4 | 12/2025/PT/BP | 83 |
5 | 11/2025/PT/BP | 78,5 |
6 | 16/2025/PT/BP | 77 |
7 | 17/2025/PT/BP | 77 |
Wyniki ocen w ramach II. naboru biznesplanów przeprowadzonego w dniach
29.09.2025 r. – 06.10.2025 r. (grupa III)
Lista zakwalifikowanych osób do wsparcia finansowanego na rozpoczęcie działalności.
Lp. | NR IDENTYFIKACYJNY BIZNESPLANU | ŚREDNIA LICZBA PUNKTÓW |
1 | 24/2025/PT/BP | 90,5 |
2 | 23/2025/PT/BP | 88 |
3 | 18/2025/PT/BP | 81,5 |
4 | 19/2025/PT/BP | 81,5 |
5 | 26/2025/PT/BP | 81 |
6 | 25/2025/PT/BP | 78 |
7 | 21/2025/PT/BP | 75,5 |
8 | 22/2025/PT/BP | 75,5 |
9 | 20/2025/PT/BP | 75 |
10 | 27/2025/PT/BP | 73 |
